Lyxmåndag

Idag har jag lyxat till det rejält: Jag har varit på helkroppsmassage. I en hel timme har jag legat och njutit medan varenda liten muskel i min kropp blivit knådad.
"Känns det bra", undrade massören.
"Alla borde få bli masserade av dig. Då skulle världen se bättre ut", mumlade jag tillbaka.
När hon försökte massera min mage upphörde dock njutningen.
"Du måste slappna av", sa hon, men jag började bara skratta så fort hon rörde mig. Hon vet uppenbarligen inte hur det är att vara kittlig.

Jag fick en underbar löneförmån för ett år sedan när jag började jobba ute i Häggvik. Ett halvår senare slutade jag på den arbetsplatsen, men jag hade fortfarande klipp kvar på massagekortet så det är dem jag använder upp nu.

På mitt nuvarande jobb är det lite för lite att göra och det kan därför bli lite långtråkigt ibland, men när jag steg av tåget i Häggvik idag och gick mot min före detta arbetsplats (i samma hus som massören) och kände hur den där stressen och pressen gjorde sig påmind blev jag plötsligt mycket nöjd och glad med att ha lite att göra och arbetsuppgifter som jag klarar av. Jag minns hur jag satt på den där revisionsbyrån hela dagarna och försökte ta reda på hur man gjorde alla de saker som ingen hade visat mig och träffade kunder som trodde att jag kunde saker. Huga. Bäst jag slutar tänka på det här nu innan jag blir stel i axlarna igen...

Har ätit middag och gråtit framför Mc Leod´s daughters. Miss B har sagt att man kan bli väldigt rörd och känslosam efter massage, speciellt om det gått länge sen förra gången, så antingen var det därför eller så var det bara väldigt sorgligt när Stevie äntligen berättade för Rose att hon var hennes mamma och Rose bara blev jättearg och åkte därifrån och Stevie (och jag) stod kvar och grät...

Jaha: massage och middag avklarade. Då är det nog dags för ett varmt skönt bad! = )


image73

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0