Lera och hår

Idag var det riktigt ljust när jag gick från jobbet och jag kände att jag äntligen orkade ta mig iväg till keramiken som jag velat göra jättelänge. Jag tog bussen till Odenplan först och gick in på Konsum och handlade. Där stötte jag på P och hennes flickvän som var ute och handlade middagsmat. Eller, det påstod de i alla fall. De hade handlat krossade tomater, en paprika och hårborttagningskräm. Tur att man inte äter hos dem.

Sedan beslöt vi att göra sällskap eftersom de skulle med samma buss. De ville bara gå in på Systemet först så jag gick med dem dit. Kassakön gick mellan två hyllor och i en av dem stod något som hette African Cream. Flaskan var inklädd i leopardpäls. Jag kunde inte låta bli att klappa den för att se om den verkligen var så mjuk som den såg ut. Det var den. Damen som stod efter oss i kön klappade den också.

Sedan tog vi på bussen till Solna där vi skildes åt och jag knallade iväg mot keramiken. Inne på verkstan hade Kakan skapat en tekanna som också var täckt med leopardpäls. Svans hade den också! Tydligen är det inne med håriga kärl. Själv prövade jag på att dreja. Det kändes mycket ovant och gick rätt dåligt, men kul var det. = )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0