Outning på promenad med kollegorna

Jag: Jag ska gå en kurs på kvällarna efter sommaren.

Gullinuttan: Ja, det är bra. Man ska passa på att göra sånt innan man får man och barn.

Jag: Jag vet inte om jag kommer få man och barn. Ja, jag vet ju inte ens om jag hittar den perfekta personen som jag vill dela mitt liv med.

K: Det finns inga perfekta människor. Alla har brister och fel.

Jag: Okej, men nån vars brister och fel jag står ut med dårå..

Gullinuttan (arg): Ja, männen, de har massor av brister och fel, men själv måste man vara perfekt!

Jag (förvånad): Måste man?

K: Nää...

Jag: Men jag tror inte jag vill ha nån man.

Gullinuttan (ställd och generad): Nej.. det.. är ju.. som man.. känner...

K: Men barn kan man ju skaffa ändå!

Jag: Ja, det kanske jag skaffar.. eller en hund...

Gullinuttan: Ja, det är ju.. som man känner...


Kommentarer
Postat av: sofie

haha!

2008-04-29 @ 23:10:05
URL: http://www.sofieeee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0