Fototips

Idag känner jag att jag måste ta upp det här med att vara "duktig på att fotografera". Vissa verkar tro att det är något som är medfött, som om man föddes kort, tjock och bra på att fotografera. Så tror inte jag att det är. Visst har vissa människor en bättre känsla för vilka motiv som är fina att fånga, men en stor del av den känslan tror jag också man kan öva upp. En viktig faktor om man vill kunna fånga de där fina motiven är att alltid ha med sig kameran. Motiven dyker nämligen upp när man minst anar det. En annat bra tips är att ta MÅNGA bilder. Det är så proffsfotograferna gör. De tar massor av bilder och sen är det en av de hundra som är den där perfekta bilden och det är bara den som du får se och du tänker att "Oj, vilken duktig fotograf! Sådär bra blir aldrig mina bilder!"

Mindre lyckad bild


Mer lyckad bild

Kommentarer
Postat av: Siquidem

Haha ja, känner igen det där. Lyckas alltid sätta tummen för linsen eller fotografera taket eller insidan av väskan...

2008-08-08 @ 18:33:30
URL: http://siquidem.blogspot.com/
Postat av: Anonym

fast glassbilden var rätt rolig :P

2008-08-09 @ 17:07:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0