Pias sommarprat

Igår lyssnade jag på Pia Johansson som sommarpratade. Hennes tema var "det är aldrig för sent", alltså aldrig för sent för att lära sig något nytt och aldrig för sent för att hitta kärleken. Pia nämnde ett exempel på en beundransvärd människa, nämligen hennes 82-åriga granne som verkligen ville leva i nuet. "Jag köper inte ens gröna bananer på Konsum. Vem vet om jag lever tills de har mognat." Haha.  Jag tyckte i alla fall mycket om Pias Sommarprat. Hon verkar vara en rolig och trevlig människa. Själv hade hon också just hittat kärleken på "äldre dar" genom ett beundrarbrev. Någon journalist hade hängt ut henne i en tidning och skrivit något i stil med: "Pia söker desperat efter kärleken" och efter det hade det vällt in post. Så nu vet ni. Söker ni kärleken är det bara att bli kändis och komma med i tidningen så är det kirrat sen.


Kommentarer
Postat av: ramaskri

Jag gillade också hennes bloggprat. Från början gjorde det mig lite deppig hur hon hängde ut sig och sin ensamhet och barnlöshet. Men sedan slutade hela sommarpratet i hopp och som du skriver, tanken om att det aldrig är för sent. Det är en fin tanke.

2008-08-04 @ 13:35:13
URL: http://starkarenu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0