Små grodorna, små grodorna, är.. hoppsan.. var lustiga att se

Skrivet Lör 15, 00:

Det är några dagar på sommaren, när det precis regnat, som vägarna plötsligt täcks av små små grodor. Har ni sett dem? De är jättesöta tycker jag. Jag kan inte låta bli att ta upp dem för att få känna deras små fötter mot handflatan. Ett problem är dock att grodorna alltid ska upp på vägen, där det åker bilar och cyklar. Därför ligger det många små platta grodlik på vägen. Jag försöker undvika grodorna så gott jag kan när jag är ute och springer, men förmodligen lyckas jag inte helt. Det känns lite sorgligt.

Jag har just badat i havet. Det var hur skönt som helst. Nu sitter jag i solen på verandan och skriver. Strax blir det bastu och sedan ska jag nog se lite OS på tv. Eller om det blir en promenad istället. Det får bestämmas senare. Ah. Jag gillar sommar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0