Vänner som ställer upp

Ja, visst är det viktigt med vänner som finns där för en, i vått och torrt. Ta tex det som hände när G och jag gick på stan idag:

G: Annita, du har ett insept på ditt huvud!
Jag: En insekt? Vaddå för en insekt? Kan du ta bort den?
G: Nej, jag vågar inte.
Jag: Men.. vad är det för nåt? (Lyfter handen för att sopa bort eventuella insekter ur mitt hår)
G: Nej, rör det inte.
Jag: Men då.. Du måste ta bort den.
G: Nej. Jag är rädd.
Jag: Så du tycker jag ska gå omkring med ett insept på huvudet?
G (Grimaserar och tycker nog att det vore bättre. Tar ett reklamblad, ställer sig en meter bort och sträcker sig fram och vispar bort insekten från mitt hår med bladet och tar sedan ett skutt bakåt): Aii!
Jag (Fångar upp reklambladet och suckar): En nyckelpiga?
G: Nyckel? Som i dörren? Släng bort det fort!

Ja, så gick det alltså till. G är rädd för precis alla insekter. Tydligen finns det inte så många insekter i Peru. Nåja, jag får väl vara tacksam för att hon vågade trotsa sina rädslor och rädda mig från inseptet i alla fall. = )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0