Annandan, då super man som bara fan

Vi är rätt bra på nubbevisor i min familj och på julen, då är det de juliga visorna som gäller, tex den som är i rubriken ovan och har samma melodi som "Helan går". Man kan också anpassa den efter vilken dag i jul det är och sjunga "Julaftan", "Juledan" eller "Annandan" (och super man inte på annandan, när ska man då supa som fan?)
Själv brukar jag väl inte supa som fan, men det är ju alltid roligt att sjunga. =)

Jag börjar luta åt att julen ska vara lugn och mysig. Man får inte flänga runt för mycket eller behöva anstränga sig och stressa. Då går det fina förlorat. Det är inte heller någon höjdare att ge små barn musikinstrument i julklapp om man vill ha en lugn jul. Helst av allt skulle jag nog vilja fira jul på landet med bara min familj. Vi gjorde det ett år och det var helt perfekt. Det året fanns det till och med snö. Det ni! I år snöade det faktiskt på julafton i Stockholm. I säkert fem minuter singlade små fjuttiga prickar ner och det var näääästan så att det hann lägga sig lite vitt på taket innan det slutade.

Nu har jag just sett Helena Bergström snörvla lite som Selma Lagerlöf. Helena Bergström snörvlar i alla filmer hon är med i. Har ni märkt det? Något som var lite märkligt i den här miniserien var att Selma Lagerlöf talade modern stockholmska. Jag hade väldigt svårt att leva mig in i handlingen. Hur jag än försökte såg jag bara Helena Bergström i en rolig frisyr.

I morgon ska jag förmodligen försöka ta mig ut och handla. Jag får se om jag fixar det. Ibland känner jag inte alls för att trängas i stora folkmassor. Och jag gör ju mycket sällan saker jag inte känner för... ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0