Jag längtar redan..

Åh, tänk vad underbart! Min darling Maria Haukaas Storeng, som tävlade för Norge i Eurovision detta år, ska delta i den svenska melodifestivalen nästa år! Hon ska tydligen sjunga tillsammans med Anna Sahlin. Hoppas de får en lika bra låt som den hon sjöng för Norge.

Det verkar bli ett riktigt starkt startfält i år, i alla fall artistmässigt. Att det är bra artister är dock ingen garanti för att låtarna är bra. De artister jag är mest nyfiken på, förutom Maria, är nog Lili & Susie och Susanne Alfvengren.

Jag såg ju Lili & Susie på Priden när de sjöng sina gamla dängor och det var himla bra. Fast då var jag ju i nåt slags nostalgiskt euforirus också..

Och Susanne Alfvengren gillar jag väldigt mycket. Speciellt låten "Magneter" är en av mina stora favoriter. "For de ar liksom magnejter inbyggde i min soffe, den som jag köpte när jag gick på stan igår. Och jag blir tyngre och tyngre i änden av att sitte här å jag tror jag lär bli kvar här ett par år" (Nej, det är inte stavfel. Jag försökte bara skriva på gotländska). Jag har hört att Susanne inte gillar alltför mycket publicitet och uppmärksamhet och därför håller sig till mindre evenemang. Undrar hur de lyckats övertala henne att vara med i Melodifestivalen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0