Annie Relaxation Resort

Igår eftermiddag kändes det som om hela min sociala kvot för veckan var fylld till bredden. Det har varit fullt upp hela tiden. Det har pratats, umgåtts, jobbats, diskuterats.. och jag gillar när det händer mycket saker. Men igår kväll tog det liksom stopp. "Nu vill jag inte mer", sa kroppen. "Nu går vi hem och sover". Så det bestämde jag. Vad som än hände på fredagkvällen så skulle jag bara gå hem och sova. (Ja, undantaget om Sheryl Crow skulle flyga in till Stockholm och bjuda in mig på en hemlig spelning, men den risken/chansen kändes inte överdrivet stor.)

Hemma var det lugnt och skönt. Inte ens från den GitarrOchPianospelandeStändigtFestandeGrannen hördes något oväsen. När jag vaknade i morse kände jag mig utsövd och full av energi. Men.. nej, särskilt social känner jag mig fortfarande inte. Kanske jag ska fortsätta att vara osocial resten av helgen också och bara vila ut.

Ekonomivarianten på att åka iväg till nån sån där relaxationresort och sitta och meditera och utöva yoga skulle ju kunna vara att stänga in sig i sin lägenhet och dra ut telefonjacket och läsa en bra bok. Dessutom är nog maten bättre. Jag såg på nåt reseprogram på tv hur en tjej åkte iväg på en retreat i Indien och var tvungen att gå upp klockan fyra på morgonen och inte fick nån mat förrän klockan 12. Maten var dessutom oätlig och om jag inte minns fel tror jag att hon hade löss i madrassen också. Vilken semester! Definitivt inget för hungriga och bekväma Anniesar. =)


image122

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0