Den kinesiska zodiaken

Nu har det kinesiska nyåret varit och vi har gått från grisens till råttans år. Det betyder att alla råttor kommer vara framgångsrika i år. Enligt tidningen är Göran Persson råtta. Hoppas han inte tar tillfället i akt och gör comeback.

Själv är jag tydligen en get.  Jag tycker beskrivningen passar riktigt bra på mig faktiskt. I mitt horoskop stod det: "Du ser ljuset i tunneln". Jag blev mycket förbryllad. Jag har alltså varit inne i en tunnel? Utan att märka det. Men kanske ser jag skillnaden när jag kommer ut? Men man får inte heller glömma det gamla ordspråket:
"Var inte alltför positiv, ljuset i slutet av tunneln kan vara ett tåg."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0