I don´t love Europe

Tvillingar har beslutsångest sägs det och det kan väl hända att jag har en del sådana drag. Det började ju så bra när Miss I och jag hade bestämt att vi skulle se Melodifestivalen. Men sen blev vi bjudna på schlagerparty av Miss I:s nya kompis och sedan blev jag bjuden av Lampis och hennes syster att komma och se schlager och äta middag och hembakade semlor. (Det ska väl tilläggas att tvillingar endast har beslutsångest när flera roliga alternativ dyker upp. Om valet står mellan att göra något jobbigt/nyttigt eller något roligt så är det inte svårt alls att bestämma sig. )

Om någon därute skulle vilja charma mig kan nybakade semlor vara ett hett tips. Så fort Lampis hade nämnt det var det svårt att tänka på något annat. Ja, men hör ni inte? Till och med själva ordet "semla" låter gott. Och om man sedan lägger till ordet "nybakade" eller "hembakade" som ju också är ord som låter väldigt goda så har man ingen chans att motstå dem!

Det blev alltså nybakade semlor hos Lampis. Fy fabian vad goda de var! Och det var en supertrevlig kväll också. Trevliga människor med humor gör mig så glad. Det enda som inte var till full belåtelse var själva schlagern. Det var ju helt självklart att det var The poodles och Suzzie som var bäst. Istället vann Amy Diamond och Christer Sjögren? Jag förstår det inte. Vem röstade på den där hemska eviga dansbandsrefrängen "I love Europe"? Tänk om alla Sveriges pensionärer gått samman och bestämt sig för att skicka Christer till Eurovision? Jag kommer skämmas ihjäl i så fall. Kanske jag kan ansöka om norskt medborgarskap?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0