Let´s go ner på stan

Dearly beloved,
we are gathered here today too find out what Annie did last night. Och självklart vill jag inte göra någon besviken. Jag har inte sett nån film på länge heller så jag har lite abstinensbesvär i recensionsmuskeln. Jag kommer nu därför att recensera min fredagkväll!

Igår var vi ute och spred världskrig på stan. Vi var bara tjejer som gick ut. Men vänta förresten, vi fick med oss en heterotjej också. Det kanske är en förmildrande omständighet? Eller.. tänk om det är värre! Påven kanske tror att vi försöker omvända henne till den onda sidan?

Vi började på Sonjas Grek, där jag hade lite motoriska problem pga min inflammerade tumme och vilt slängde knivar och servetter omkring mig som servitrisen fick plocka upp. Men hon fick ju mycket dricks sen i af så hon var glad ändå.  Jag åt Kotopoulo nånting. Det var kyckling med haloumi, citron och basilika och rostad potatis. 170 kr tog Sonjas Grek för detta. Eller 240 med ett glas vin till. Eller 300 om man tex har slängt saker omkring sig och vill kompensera eller om man tycker att servitrisen var trevlig. Det var gott och stället är trevligt. Av sex möjliga tekoppar kan de nog få en fyra. (Som jämförelse skulle jag kunna säga att jag vill ge Caffé Nero fem tekoppar och Lux sex tekoppar.)

Nästa anhalt var Roxy. Där var det som vanligt en massa folk, inga lediga bord och ingenstans att göra av ytterkläderna. Annars är Roxy rätt trevligt, men då får man nog börja där och tex äta middag. Vi sprang istället runt hörnet och ner på Judys. Där spelades det salsa, men det fanns inga gäster som kunde dansa det. Det var ändå några tjejer som försökte dansa nån annan slags yvig dans som krävde ca 5 meters golvutrymme och deras armar viftade förbi obehagligt nära min Caribbean Slut. (Nej, det är en DRINK!) Visserligen var den inte så jättegod ändå, men "hallå, vi har ju betalt", som syrran brukar säga. Sedan blev vi själva danssugna, men ville ha något mer dansvänligt, så jag föreslog att vi skulle gå vidare.
 "Är ni på G", frågade jag miss I.
"Nej, inte än", sa hon. (Ja, lika roligt varje gång.)
Sammanfattning av Judys: Inte riktigt mitt ställe. Men om du är en sån där konstig kulturmänniska är det säkert nåt för dig. Tre tekoppar av sex möjliga kan Judys få för trevliga människor i baren och för att det är lätt att få en drink. Det är väl bra att det finns både en liten plats för dans och att det finns många bord så man kan sitta om man vill, men det var så konstig stämning och inte någon musik som direkt fångade mitt intresse.

Sedan gick vi till Kolingsborg.
 "NU är vi G", sa jag till Miss I.
"Ja, det stämmer", sa hon.
Det började ju så bra med rolig schlager med Gina G och Nanne Grönvall, men sen blev det lite trist. Det var mest gammal amerikansk pop. De få schlagers som kom var inte heller mina favoriter. Det känns nästan som det är samma låtar varje gång man kommer och jag börjar bli lite trött på dem. Det finns ju en sån himla massa musik därute. Både ny och gammal. Låtom oss sponsra några fler än Madonna, After Dark och Magnus Carlsson. Vi provade att gå ner i källaren en sväng, men där var volymen så hög att det gjorde ont i öronen. Speciellt det där som spanjoren skrek i förra helgen...
Sammanfattning av G: Jodå, helt okej är det ju. Bra stämning och rolig blandning av människor. Och musiken är också helt okej, även om den inte är så omväxlande om man är där ofta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0