Skalmans blogg: QX-gala och sömnbrist

Igår ville jag se på QX-galan, träna, laga middag, prata med mina vänner och ett antal saker till. Dessutom ville jag lägga mig tidigt eftersom jag fortfarande är helt förstörd sen i förrgår då jag gick supertidigt till jobbet helt i onödan. Det hela gick inte ihop riktigt. Jag hann med alla sakerna jag ville göra, men jag kom i säng senare än nånsin. Idag är jag förstås ännu tröttare och undrar hur jag ska orka gå ut i kväll.


Hur kommer det sig egentligen att jag är så otroligt sömnberoende? Jag fungerar verkligen inte utan sömn. Jag blir som en zombie. Och jag är matberoende också! Var tredje timme bara måste jag ha i mig nåt. Min kompis Maria i Tyskland brukade kalla mig för Skalman. Det var i och för sig mest för att jag gick runt med en ryggsäck med tusen saker i och alltid kunde fiska fram det nån behövde. Men jag skulle nog kunna ha en mat- och sovklocka också.


Vad tyckte ni om galan då? Jag brukar ha väldigt svårt för galor i allmänhet men QX-galan brukar jag tycka är ganska rolig. Det är lite mer fart och humor i den. Visserligen klarade jag inte av att sitta framför tvn och se hela galan från början till slut, men andra galor klarar jag inte av att se ens i två minuter så det är ändå ett gott betyg att jag såg det mesta av den. Jag tyckte det roligaste var Rachel Molin som läste upp fax från Mona Sahlin där hon lovade att ge statsbidrag till galan och K-märka QX eller hur det nu var. Det var en skön imitation i alla fall.


Om ni missade galan och är jättenyfikna på vilka som tog hem alla priserna kan ni kika här.


Kommentarer
Postat av: maria

hej skalman! Nu har jag köpt din bok! Allt bra? Kram

2008-02-09 @ 10:26:30
Postat av: Annie

Haha. =)
Hej Schossan! Jag saknar dig, vet du det?

2008-02-09 @ 10:37:57
Postat av: Anna

Visst var Monaimitationen rolig, men jag tyckte Björn Gustafsson var rätt duktig han med :P

2008-02-12 @ 10:27:17
Postat av: Annie

Jag tyckte Björn var kul på Melodifestivalen när han läste upp horoskopet för sitt fadderbarn Kenko. = )

2008-02-12 @ 11:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0