Varför finns inga klubbar på lördagar?

G på fredagarna och tjejfest en gång i månaden, men vad gör man om man vill gå ut i Stockholm på en lördag? Eftersom det inte verkar finnas så mycket går jag och mina vänner nästan alltid ut på fredagar. Men egentligen är ju lördagen en mycket bättre dag att gå ut på för då är man inte alls lika trött som på fredagen. Miss J och jag bestämde oss för att kolla utbudet. Kanske fanns det något vi hade missat? På QX Guide kollade vi vad som fanns och hittade två ställen vi inte hade varit på: Morfar Ginko/Pappa Ray Ray och nån klubb för folk som inte vill ut ur garderoben och därför också hette Garderoben. Visserligen har vi kommit ut ur den, men ett studiebesök kan ju ändå vara kul tyckte vi.

Vi började med att söka upp Garderoben. Först trodde vi att vi kommit fel när vi stod utanför nån halvsjabbig krog på Rosenlundsgatan, men det var verkligen den. Därinne var det totalt dött och de få människor som var där såg inte särskilt gay ut heller.
"Ska vi stanna och ta en öl ändå innan vi går vidare", undrade Miss J.
"Nej", sa jag och så gick vi igen.
Sammanfattande betyg: Det verkar inte som att garderobsmänniskorna vågat sig in i Garderoben.

En kvart senare var vi framme hos Morfar Ginko. Där var det däremot en massa folk. Det enda problemet var att folket var väldigt grupperat. Morfar Ginko hade placerat ut en massa bord och där satt man med sitt sällskap. Tyvärr hade Miss J och jag inte nåt annat sällskap än oss själva och det fanns heller inga bord kvar. Men annars såg det trevligt ut. Vi bestämde att vi kunde gå hit lite tidigare nån kväll när vi var fler. Efter att Miss J tagit en cider och jag en öl var vi danssugna. Men dansa kan man inte göra hos Morfar Ginko. Tyvärr. De borde byta ut sina gigantiska toalettrum mot ett dansgolv istället. Hör du det Morfar? Skaffa ett dansgolv så kommer vi och dansar hos dig på lördagarna! Innan vi gick smet jag ner på den gigantiska toaletten och ställde mig i kö. Tjejen som just gått in tog lång tid på sig.
"Vilken tid det tar", sa någon bakom mig. Jag vände mig om och såg ett par vackra ögon och ett stort leende.
"Ja, det måste hända nåt spännande därinne", sa jag. "Men det var bara en person som gick in i alla fall så det borde ju vara positivt." Tjejen skrattade.
"Ja, så värst spännande kan hon ju inte ha det då", menade hon. Då kom tyvärr toalettjejen ut så jag var tvungen att gå in. När jag kom ut igen fick jag en till sån där blick och ett till stort fint leende och blev lite lagom yr. Sedan gick jag upp till Miss J och vi gick därifrån. Var detta verkligen ett smart drag undrar ni? Nej, förmodligen inte.
Sammanfattande betyg: Helt okej ställe att gå till om man är många innan man går vidare nån annanstans. Stänger redan kl 12.

Vi stod med två val. Gå till Lino och dansa med bögarna eller gå till ett annat ställe och dansa med heterona? Vi valde att prova att dansa med heterona och gick till Snaps. När vi försökte dansa kom en långhårig spanjor och försökte prata med oss, tre gånger, fastän vi inte förstod vad han sa. Han körde på taktiken att istället skrika högre i mitt öra, som om jag skulle förstå mer då. Fan, det gör fortfarande ont i högerörat. Efter det gav vi upp. Att gå ut på fredagar verkar som en bra idé. Hallå Stockholm, storstaden, vart ska danssugna tjejer gå på lördagkvällar?



Kommentarer
Postat av: Majs

Jag ska uppfylla din dröm, men inte riktigt än :)
Så ska du få festa på lördagar.

2008-02-03 @ 12:17:20
URL: http://www.gaykvitter.blogg.se
Postat av: Annie

Verkligen? Det är ju helt underbart. = ) Önskar dig all lycka i projektet.

2008-02-03 @ 13:14:59
Postat av: Majs

Ps, I mars kommer det vara tre tjejfester på rad. Lördagar :)

2008-02-03 @ 20:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0