Dagens misshandel

Hej kära kollegor!  
Under dagen kommer utrymningslarmet att testas. Detta är bara en test av ljudet, alltså ingen brandövning.   Så vi ska bara sitta snällt och lyssna, vill någon ändå ha hjärt-& lungräddning, så vet ni var jag sitter.   
/Er tillgivna utrymningsansvariga Malin

Som tur var slapp jag utrymningslarmet för jag var hos kiropraktorn då. Fast det var nästan så jag funderade på att ringa Malin och be henne om hjälp ändå. Kiropraktorn försökte invagga mig i falsk säkerhet genom att nämna ordet  "massage". Det han sedan gjorde påminde inte det minsta om massage. Han drog och tryckte så att det gjorde så ont så jag faktiskt skrek. Men han menade att det var precis vad jag behövde.
"Det där var den oskönaste massagen jag fått i hela mitt liv", sa jag till honom.
"Ja, medicinsk massage är ju inte riktigt som vanlig avslappnande massage där man bara får lite skön beröring på huden", sa han på sitt ständigt lika vänliga dalmål
"Nej, det är verkligen inte det minsta likt", sa jag.
"Men å andra sidan ska den här massagen göra dig frisk."
"Jag får verkligen hoppas det", sa jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0