Första arbetsdagen 2008

Jag har börjat på en bok som handlar om mig själv. Och inte bara det, den handlar om väldigt personliga saker, och saker som gör ont. Jag har nog tänkt i minst ett halvår att jag ska börja skriva den, men jag har inte vågat för jag har varit rädd att jag ska bli för ledsen om jag tänker på det. Sen kom det en sån där kväll, när jag just skulle somna och jag såg boktexten framför mig. Som om någon berättade en historia för mig. Och då kunde jag inte låta bli att skriva ner den. Det var nog två veckor sen jag började. Jag ser något stycke då och då, ibland när jag ska somna, ibland när jag just vaknat. I morse såg jag ett av de jobbigaste styckena och nu när jag sitter här första dagen på jobbet är humöret inte direkt på topp. Stämningen bland resten av personalen är också rätt avslagen och det är gråare än gråast utan för fönstret. På mitt bord landar en stor hög med osorterade kvitton. Vilken härlig onsdag. Tur att det är en kort vecka.


Kommentarer
Postat av: Blomma Bladsdotter

Vad spännande med en bok! Kan vi inte få läsa ett utdrag? :)

2008-01-02 @ 14:03:15
URL: http://bladsdotter.blogspot.com
Postat av: Annie

Nej, min nya bok har jag just börjat på så den lämnar jag inga utdrag ur ännu. Men min gamla bok kan du läsa utdrag ur på Vulkan.se. Slå bara på "Pusselbitar" eller "Gay" eller "Lesbisk".
Hälsn Annie

2008-01-02 @ 16:09:11
Postat av: Blomma Bladsdotter

Det ska jag göra! :)

2008-01-02 @ 22:51:39
URL: http://bladsdotter.blogspot.com
Postat av: UUMM

Men vad handlar boken om då? Vem eller vilka? Nyfiken!

2008-01-03 @ 17:40:26
Postat av: Annie

Menar UUMM vad den gamla boken handlar om? I så fall ungefär det här:

Anna och Isabella springer bokstavligen på varandra utanför föreläsningssalen på Stockholms universitet och Anna får en rejäl utskällning. Efter det bestämmer hon sig för att hålla sig långt borta från Den Arga, något som hon inte lyckas med länge. Isabella visar sig nämligen vara mycket mer än det man ser på ytan och Anna kan inte låta bli att ta reda på mer.


Jag skickade in boken till Wahlström & Widstrand och de tyckte att den var "humoristisk men att huvudpersonerna inte stöter på de problem som homosexuella upplever i dagens samhälle". Och det var väl ungefär det jag ville uppnå med boken. Jag ville skriva något romantiskt, humoristiskt och spännande som jag kunde känna igen mig i och undvika alla klyschor om hur lesbiska "ska" vara.

2008-01-03 @ 19:17:55
Postat av: UUMM

Men den nya boken - vad handlar den om? En uppföljare till den första?

2008-01-05 @ 21:25:05
Postat av: Annie

Nej MM, det är inte en uppföljare till den första. Den första handlar ju inte om mig... Och mer än så tänker jag inte säga. = )
Puss puss

2008-01-06 @ 18:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0