Så hamnade jag i en kör

Jag skulle egentligen gå på buggkurs med G på måndagarna, men tyvärr hann vi inte anmäla oss i tid. Då tyckte Miss I istället att jag skulle hänga med och lära mig sjunga med Caroline af Ugglas pop- och rockkör. Och det lät ju skoj, så det gjorde jag. Det var en himla massa mänskor där. Nästan bara tjejer. Och det var väl ungefär som jag hade tänkt mig. Caroline var sådär småtokig och entusiasmerande som jag trodde hon skulle vara och hon lärde oss sjunga genom övningar där vi låtsades att vi gäspade och snöt oss. Ja, varför inte? Det blir nog bra det där. Hon lockade också med besök av gästartister under året. Tydligen skulle Linda Bengtzing och Eva Dahlgren komma. Hoppas vi får sjunga "Gunga mig" i så fall. Det är en fin sång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0