Vem är Tim Burton?

Min lilla peruanska G lyckas alltid hamna i så konstiga situationer. När vi var ute och promenerade på rasten berättade hon om att hon varit ute med några tjejer som bara pratade om skönhetsoperationer och sin kompis som hette Linda Rosing. Tjejerna drack bara champagne eftersom det innehöll mindre kalorier. G tyckte det hade varit mycket tråkigt med allt prat om operationer och botox.


När vi kom tillbaka till kontoret jobbade vi nån timme innan G kom till mitt skrivbord och frågade vad "galakväll" är.

"Tja, det är en fest för nåt speciellt", sa jag.

"Aha", sa G och nickade. "Och vem är Tim Burton?"

"Det är en känd regissör", sa jag och googlade på hans namn för att få upp en lista över alla hans filmer. "Varför undrar du?"

"Jag ska träffa honom på torsdag", sa G. Jag såg lite tveksam ut.

"Du ska träffa Tim Burton på torsdag?"

"Ja, det ringde nån tjej och sa att jag vunnit en tävling och att jag får middag och ska se en film och träffa Tim Burton", sa G. "På galakväll."

"Öh.. jaha.. men grattis då."

"Tack tack", sa G. "Vet du vad det är för en film?" Jag googlade fram filmen och G rynkade pannan: "Det är en musikal. Min man gillar inte musikaler."

"Nähä..."

"Om han inte vill gå kan du gå med mig?"

"Visst."

"Bra", sa G och gick tillbaka till sin dator på andra sidan kontorslandskapet.

Jag tror jag inte skulle ha hälften så roligt på min nya arbetsplats om inte G jobbade där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0