Kanal 5 goes gay

Nu börjar nedräkningen till Priden. Jag var inne och kollade programmet idag men den där sidan är ju en sån röra att man blir alldeles yr när man försöker hitta nånting. Jag har i alla fall lyckats komma fram till att det är invigning av Pride på Skansen på fredag (bla en indisk prins kommer och talar!) och att det allra viktigaste, schlagerkvällen, är på torsdagen. ; )

Kanal 5 ska räkna ner inför Priden genom att ha en speciell gaytvtablå. Det tycker jag var en kul idé.


Istället för de dagliga sommarprogrammen visas speciellt utvalda gayavsnitt av serierna Grey's Anatomy, Desperate Housewives, Brothers & Sisters och Ugly Betty - under hela vecka 30.

Förutom Kanal 5-programmen sänds även dokumentärerna:
Ung, kristen och gay, Fråga Olle dokumentären, Odd lives: Odd One Out och Queer as Old Folk.

De nya serierna:

Rick & Steve: the happiest gay couple in all the world och Queer as folk.

... och filmerna:
Transamerica, Priscilla - öknens drottning och An Unexpected Love.


Kommentarer
Postat av: Siquidem

Det var väl som själv faen att man bor i ett u-land som Norge, där de inte sänder dessa program. Skandal, är vad det är! Skandal!

2008-07-21 @ 16:44:44
URL: http://siquidem.blogspot.com/
Postat av: Annie

Ja, och skandal att jag förmodligen inte kommer vara hemma en enda kväll i veckan så jag kan se nåt av programmen!

2008-07-21 @ 18:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0