Du er så smuk og dejlig

Idag kom några skivor jag hade beställt. Bland dem danska stjärnan Natasja och norska nykomlingen Maria Haukaas Storeng.

Natasja har jag lyssnat in mig på tidigare och hon är ju helt underbar. Låtarna "Du er så smuk og dejlig" och "Fi er min" är mina absoluta favoriter. Dem kan jag  höra 3 ggr i rad, vilket är ganska ovanligt för mig som ganska snabbt blir trött på en melodi. Skivan heter "I Danmark er jeg födt" och finns på Ginza. Get it!

Maria Haukaas Storeng såg ni säkert i Melodifestivalen där hon sjöng "Hold on, be strong". Den låten är inte med på skivan jag köpte, "Breathing", och tyvärr är låtarna på skivan inte lika bra som den. Det är lite fåniga texter och jag tycker inte de utnyttjar Marias underbara röst på rätt sätt. Skivan finns på CDON, men det räcker nog med att bara köpa singeln "Hold on, be strong".

Över å ut från musikrecensenten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0