Det här med horoskop...

I 28 år läste jag aldrig mitt horoskop. Nåja, de första fem åren kunde jag ju faktiskt inte ens läsa så dem kanske man får räkna bort. De två senaste veckorna har jag läst mitt horoskop på nätet, varje dag. Jag vet inte varför, men jag tycker plötsligt att det är jättekul. Det är inte så att jag tror på vad som står där, men på nåt vis roar det mig ändå. Om det står något smickrande suger jag i mig det allt vad jag kan. Står det några positiva förutsägelser om att allt kommer gå jättebra hela dagen eller att min stora kärlek väntar runt hörnet tänker jag: "Åh, så trevligt" och så blir jag lite extra glad den dagen. Ibland står det förstås något mindre positivt, men då ignorerar jag det helt enkelt och tänker att: "Äh, de där horoskopen är bara skoj".

Igår stod det i mitt horoskop att jag var otroligt effektiv på jobbet och inte visste vad jag skulle börja med, men det spelade ingen roll för jag skulle ändå hinna med allt. Haha, vilket skämt. Mitt jobb tar aldrig slut. Men jag kände mig ändå effektiv och duktig resten av dagen.

Idag stod det att jag var charmerande och diplomatisk i mitt umgänge med andra. Det var ju trevligt. G undrade om jag hade mutat dem som skrev horoskopen eftersom jag alltid fick så bra saker. Jag läste också Gullinuttans horoskop för henne och där stod att det passade bra att hon hade en romantisk relation med sin chef. Vad jag skrattade. Vår chef är en kvinna och även om Gullinuttan och chefen gillade kvinnor skulle en relation mellan dem vara lika osannolik som att.. ja.. jag kommer inte ens på nåt som är lika osannolikt! Två mer olika människor är svårt att hitta. Sedan fick jag en komplimang av Gullinuttan: "Charmerande och diplomatisk idag? Men det är du ju alla dagar." Naaaaaaaaaah....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0