Jag vill ta livet av nån

Hur blev jag såhär odisciplinerad, undrar jag när jag märker att jag börjat på ett tredje skrivprojekt utan att avsluta de tidigare. Den förra gången jag skrev en bok skrev jag den från början till slut utan att blanda in några andra projekt emellan. Det tog visserligen några år och boken fick vila i perioder, men jag visste ändå att den skulle bli klar till slut. Jag såg handlingen komma, lite i taget, och skrev ner den allteftersom. Så känns det inte alls nu.

Nu skriver jag på tre olika böcker. En har jag fått lägga åt sidan. Jag har skrivit tio sidor som är helt fantastiskt bra, men jag blev så deprimerad att jag inte kunde fortsätta.  De andra två böckerna måste jag vara på rätt humör för att kunna skriva på. Jag har så många olika humör så det är svårt att hitta en dag då jag både har tid att skriva och känner att jag befinner mig i rätt känslomässigt tillstånd.

I min första bok hade jag aldrig någon aning om vad som skulle hända härnäst så där kunde handlingen växla med mitt humör. De stackars huvudpersonerna fick stå ut med en hel del. Den här gången är historierna bestämda redan från början så det fungerar inte att få plötsliga infall och ta livet av nån. Synd. = )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0