Inlyssning inför finalen

På kören igår sa Caroline att vi skulle börja öva in Linda Bengtzings melodifestivallåt nästa gång. Eftersom jag fortfarande inte hört varken Lindas eller Charlotte Perrellis låt  (jag missade nämligen sista deltävlingen) så gick jag in på youtube för att lyssna in mig inför finalen. Jag blev besviken. Vilka tråkiga låtar. Jag tänker inte heja på vare sig Bengtzing eller Perrelli. Nej, det blir nog Sanna Nielsen som får min röst. En finstämd låt och en vacker röst. De där bröderna Rongedal hade i och för sig en helt ok låt också, men de ser så fåniga ut. De kan få komma tvåa efter Sanna.

Annies betyg på alla finalbidragen:

Charlotte Perrelli: Hero: Tråkig enkel låt, inte mycket till melodi och det verkar som Charlotte bryr sig mer om hur hon ser ut och rör sig än vad hon sjunger. Vi har hört den förut.

Sibel: That is where I´ll go: Sibel och Sanna gör båda ballader, men Sibel låter svagare och mer osäker än Sanna. Låten är lite sämre också, men den är i alla fall inte lika pinsam som Charlottes och Lindas låtar.

Rongedal: Just a minute: Känns som att man stulit lite av Mika, men annars en rätt skön discolåt. Har lite svårt för dem som sjunger den, men det kanske bara är jag...

Linda Bengtzing: Hur svårt kan det va?: Det här är ännu mer Mika! Hon har bara översatt versen till svenska. Det blev sämre. Och refrängen är sämre än Mikas också.

Christer Sjögren: I love Europe: Ha ha. Hahaha. Hrm. Nej, få se nu. Den fastnar ju åtminstone. Men det beror ju på att hela låten är en enda refräng. Är dock lite orolig för att Christer har hela dansbandssverige bakom sig och får massor med röster.

Amy Diamond: Thank you: Helt okej låt, fast hon har ju gjort bättre.

Sanna Nielsen: Empty room: Ja, det har jag ju redan sagt. Det här är min favorit.

Nordman: I lågornas sken: Tråkig låt. Liknar Nordmans övriga låtar fast sämre.

Frida ft Headline: Upp o hoppa:  Lite tjatig och dagisaktig tycker jag.

BWO: Lay your love on me: Refrängen låter som en blandning av "We´re all living in America" och en annan låt. Kan inte komma på just nu vilken det är. Versen låter likadant som BWOs andra låtar.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0