På show med Maria Möller

Igår kväll tog vi oss till Vasan, min syster och jag. Där skulle vi se Maria Möller Show. Vi blev mycket glada när vi upptäckte att vi lyckats få de bästa platserna på hela teatern: längst fram på balkongen utan några skymmande huvuden i vägen. Sedan kom Maria in och sjöng Pinks Get this party started. Och sen var det igång. Maria imiterade Carola, Ulla Skoog, Stina Ekblad, Cher, Tina Turner, Silvia.... Hon är otroligt duktig. Och rolig! Hon ståuppade också och härmade helt okända människor, tex semesterfirare över hela Sveriges land för att beskriva hur fantastiska (inte) alla semestrar brukar vara. Jättekul när hon imiterade fjortisarna hon suttit bredvid på tunnelbanan: "å han ba typ sprang till biblioteket å hyrde nån jävla bok med dikter å satte sig på knä på golvet å börja typ läsa å ja ba sluta men han ba fortsatte å ja ba asså ja kan inte va tillsammans med dig längre ja har ett LIV!" och
"Men det va ju visst han"
"Det vare junte"
"Jo!"
"Nä"
"Jo"
"Nä"
"Jo men de va ju han"
"Nä"
"Jo"
"Okej men i så fall vare inte han som vi prata om från början"

Dessutom har Maria en fantastisk sångröst. När hon sjöng en aria ur Carmen fick jag gåshud över hela kroppen. Det är också Marias fel att en väldigt konstig sångtext fastnat i mitt huvud nu. Maria parodierade modern opera och sjöng: Jag springer, till tåget, jag springer, jag springer...( BOM ) O NEEJ! En HUUUUNDBAAAAAJS! ( Tu tu!) Den är STOOOOOOR! Ja jag vet. Hur kan nåt sånt fastna i ens huvud.. Jag är inte normal.

På en skylt på väggen stod att det var förbjudet att ta kort, men min syster tänkte ändå försöka sig på att ta ett kort utan blixt så att det inte skulle märkas. Plötsligt hoppade vi båda till när en blixt gick av och lyste upp hela salongen. Vi försökte försvinna ner genom marken och hoppades att ingen skulle komma och slänga ut oss. Som tur var klarade vi oss. Undrar om bilden blev bra? Systeryster, du måste skicka den till mig!

image126
Hmm.. tja.. inte nån närbild direkt. Men det är Maria Möller därnere på scenen dårå... = )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0