Sista versen och andra chansen

Fastän det är söndag tog jag mig ur sängen kvart i nio. Jag är stolt över mig själv. Fast det var nödvändigt. Jag måste ju hinna tvätta innan jag ska iväg på brunch.

Igår var jag hos Kicki och klippte mig. Jag är inte helt säker på om jag är nöjd med resultatet. I alla fall inte med färgen. Den skulle bli mörkt rödbrun men så mörkt tycker jag inte alls att det är. Jag ska ge det några dagar till och se om jag vänjer mig. Annars får jag väl springa och köpa nån färg och göra om det själv. Det är i alla fall skönt att håret är kortare.

Efter frisörbesöket åkte Systeryster och jag iväg i Mormor till Barkarby Handelsplats. Systeryster ska nämligen flytta snart och behöver hushållsapparater till sin nya lägenhet. Eftersom hon fyller år alldeles snart bestämde vi att hon skulle få välja något som jag betalade. Vi hittade både en vattenkokare och en brödrost som tillhörde samma serie så vi ringde Momsen och frågade om hon ville ge brödrosten. Efter att ha ojat sig lite över hur dyr den var gick hon med på förslaget och vi gick med paketen till kassan. Sedan tog vi Mormor hem igen. Mormor (vår röda mitsubishi colt) är lite till åren och hon har börjat rosta lite här och var. Tex nedanför bensinluckan, vilket innebär att en del av den bensin man fyller på kommer ut igen lite längre ner... Jag föreslog syster att vi kunde skaffa ett öskar och hälla i det som rinner ut en gång till. Det tyckte hon var bra, men vi var ändå lite vemodiga över att Mormor kanske inte skulle orka med nån längre tid till.


På kvällen blev det schlager hos Miss F. Det var det som SVT kallar för "Andra chansen", nån slags konstig Cup-uppställning där de artister som inte gått vidare direkt till Globen får tävla om de två sista platserna i finalen. Jag hejade på Sussie Tapper för att hon har så fin röst och är så modig och har gjort mig så glad med alla sina låtar från Suzzies Orkester. Tex "Om kärleken får blomma i dig", "Man kan äga guld och silver" och "Dansa i månens sken". Suzzie blev dock utslagen av nån usel låt som Nordman tåtat ihop. Blä. På den andra sidan spelplanen blev Carola utslagen och det var ju i alla fall positivt. Men Sibel, som gick vidare till finalen tycker jag inte var särskilt bra. Hellre då att Ola eller Caracola hade gått vidare.

Bäst jag börjar plocka lite i röran här så Momsen inte får spatt när hon kommer i eftermiddag. Hoppas ni får en fin söndag! Pöss pöss.

image127


Annie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0