Fredagkväll på Mälarpaviljongen

Framåt kvällen på fredagen började jag för första gången på hela veckan bli riktigt hungrig igen. När jag mötte upp Miss I vid Mälarpaviljongen undrade hon om vi skulle gå till baren men jag sneglade mer åt restaurangkön. Som tur är är Miss I en förstående människa och jag fick beställa rimmad lax med dillstuvad färskpotatis. Sedan fick vi en flagga med nr 24 och gick över till pontonen och satte oss på en bänk (bord fanns det  förstås inga kvar) och drack Ramlösa eftersom vi var så törstiga. Efter det ville Miss I ha en öl.
"Vad vill du ha", undrade hon. Då hade jag sneglat på det där jättehöga glaset med jordgubbar och lime i som tjejen bredvid oss hade beställt i flera minuter så Miss I satte av för att skaffa mig ett likadant. 

"Är det du som fyller år", frågade tjejen som satt mittemot oss. När min mat hade kommit satt jag nämligen där med en stor tallrik i knäet och mitt jättedrinkglas i handen medan tjejerna bredvid mig bara hade en öl och en Ramlösa. Maten var för övrigt hur god som helst.

På Mälarpaviljongen var det väldigt mycket bögar, men Miss I sa att hon hade sett en del flator också. Hon började peka ut några som hon tyckte var snygga.
"Men de är nog inte din stil", lade hon till.
"Nej", sa jag och pekade istället ut en jättesöt tjej i sammetskavaj.
"Tror du verkligen att hon är gay", undrade Miss I.
"Nej", sa jag. "Såna faller jag sällan för."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0