Iväg på konferens

Så, idag var det dags. Vår tvådagarskonferens med övernattning börjar och vi ska bli utbildade och träffa alla kollegor från runt om i landet. Jag vet inte om det blir skoj eller ej, men jag är så trött på att sitta framför en datorskärm hela dagen så jag tycker det ska bli skönt att komma bort och få lite omväxling. Det lär inte bli någon semesteresa dock, för chefen har ett mycket gediget program. Någon frågade om man skulle ta med badkläder och chefen svarade:
" Ja, gör det ni, om ni vill ta ett NATTdopp."
En annan förhoppning jag har är att chefen under resan ska upptäcka att det stavas "konferens" och inte "konferans" som det står i alla hennes mail.

Min vän och kollega G kom tillbaka från London igår:
"Ah, Annita (host) vi såg Madame Tussauds (host) och var på musikal (host) Greece (host) och Mamma Mia (host host) och det var så braaaaaaa!."
G och jag ska dela rum på konferensen. Jag hade hoppats att hennes eviga hostande skulle ha gått över under resan, men nej då. Hon låter värre än någonsin. Det hördes till och med bort till andra sidan kontorslandskapet där jag sitter, fastän det är en vägg emellan.
"Det blir nog inte mycket sova på konferensen", sa jag till min andra kollega, C.
"Om man har hosta ska man dricka whiskey", sa C. " Det hjälper."
"Jaså? Ja, men det är ju bra. Det tar jag med. Då kanske hon blir lite full och rolig på köpet."

Jag författade genast ett mail till G: Sluta harkla dig därborta. Vi får ingen arbetsro här.
G: Ok, jag ska spara alla mina harkla (?) tills i morgon kväll. ; )
Jag: Jag ska ta med en flaska whiskey till dig. C säger att det hjälper mot hosta. Och så sover du säkert gott sen också.
G: Ok!
Nu undrar jag om hon verkligen ville ha en flaska whiskey. Ibland är det svårt att veta med G. Det är nog bäst jag tar med en i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hoppas du får en bra dag :)

2008-05-22 @ 08:10:45
URL: http://sannawiberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0