Vilken konsert vill du gå på?

Jag har skapat två små listor över mina favoritkonserter och önskekonserter. Vilka är de bästa konserterna ni varit på? Och vilka skulle ni vilja gå på?

Jag har märkt att det inte alltid är den artisten man gillar bäst på skiva som är bäst i konsertform. Jag gillar tex Enya, men hon skulle nog inte funka nåt vidare på en konsert. Min darling Sheryl Crow däremot har jag hört ska vara riktigt bra. Det är för hemskt att jag inte lyckats se henne än!

Jag tror artister med stora starka röster har större förutsättningar att kunna beröra publiken på en konsert. En sån röst har Sharleen i Texas och det har också Tracy och de nådde ända fram. Därför tror jag också att Heather Small med sin fantastiska röst skulle göra sig riktigt bra på konsert.

Helst ska konserten vara på en liten arena så att man kommer nära artisten och känner stämningen. Och som jag nämnt förut tycker jag den allra bästa konserten skulle vara att Sheryl satt här i min soffa med sin gitarr och sjöng bara för mig..... ; )

De bästa konserterna jag varit på:

  1. Texas
  2. Tracy Chapman
  3. Eurythmics
  4. Rod Stewart
  5. Sahara Hotnights
  6. The Corrs
  7. Shakira
  8. Gyllene Tider
  9. Sarah Brightman

Konserterna jag helst skulle vilja gå på:


  1. Sheryl Crow
  2. Sharleen Spiteri
  3. Heather Small

Kommentarer
Postat av: Mlle T

Mina norrländska pärlor, såklart. Och Tracy vore ju inte helt fel.

2008-11-19 @ 21:18:48
URL: http://mademoiselletant.blogspot.com
Postat av: Isan

Min bästa som jag varit på är kd lang. Jisses. Och den konserten blir svårlagen. Jisses.

2008-11-20 @ 20:42:07
Postat av: Annie

kd lang? hm, har jag ingen koll på faktiskt. men efter dina "jisses" måste jag ju nästan kolla upp! =)

2008-11-21 @ 21:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0