Gia

-Jag såg just "Gia". Vilken hemsk film!

-Gia? Det låter inte bekant. Varför var den hemsk? Ska du inte se feelgood-film när du är i det där tillståndet?

-Haha, jo det har du helt rätt i. Jag förstod inte att den skulle vara så hemsk. Angelina Jolie spelade Amerikas första supermodell, Gia, som var lesbisk och drogberoende. Hon svek flickan, fick AIDS och dog. Hur feelgood var nu det?

-Den låter inte feelgood alls. Du får nog köra säkra kort istället, gamla favoriter eller så.

-Det får nog räcka för idag. Har sett tre filmer! = )


Topplistan:

1. Aimee und Jaguar (Romantisk, vacker, verklighetstrogen och hemsk tysk film om judinna som blir kär i tysk officersfru)

2. Loving Annabelle (Romantisk, vacker, spännande, mycket fin och lite sorglig film utan riktigt slut)

3. Fingersmith (Romantisk, vacker, hemsk, verklighetstrogen engelsk film efter Sarah Waters bok)

4. Desert hearts (Romantisk, vacker film med komma-ut-problem i öknen)

5. It´s in the water (Rolig, romantisk, mycket amerikansk)
6. BOUND (Mycket spännande, sexig, blodig maffiafilm)

7. Imagine me and you (Feelgood-film som omväxlande är riktigt bra och omväxlande lite klichéeaktig)

8. DEBS (Romantisk, rolig, fånig, sexig, parodisk, icke-verklighetstrogen film om skurk som blir kär i motståndaragenten)

9. Ninas heavenly delights (skotsk-indisk något fånig feelgood-matlagningsfilm)
10. Gia (Hemsk, sorglig film om drogberoende lesbisk fotomodell)
11. My summer of love (sorglig film om ensamma flickor som tröstar sig med varandra)

12. But I´m a cheerleader (Helknäpp osannolik film som driver med alla fördomar om homosexuella och könsroller)

13. Kissing Jessica Stein (Smått neurotisk kvinna fascineras av annan kvinna men är det kärlek?)
14. Girl Play (En mycket äkta icke-film)


Kommentarer
Postat av: Adeline

men hallå där, jag tycker du ska se Saving Face! :o jag vet inte hur pass feelgood den är, men den är i alla fall inte ledsen!

2008-10-28 @ 19:15:47
URL: http://addicted2adeline.blogspot.com
Postat av: Annie

Hej Adeline. Jo, "Saving Face" finns på listan, men jag har inte hört så värst positiva åsikter om den hittills så den har inte fått så hög prioritet. =)

2008-10-28 @ 21:04:07
Postat av: Adeline

Det var synd, men jag har i alla fall Malin på min sida. 2 mot ... hur många som nu inte tyckte om den.

2008-10-28 @ 23:15:24
URL: http://addicted2adeline.blogspot.com
Postat av: Malin

ja eller hur anna ! den är ju jättebra ! micket söt och gullig liten film så se den ^^

och gia låter ju inte bra, har också haft en känsla av att den är deppig.. :P angelina jolie är förövrigt inte snygg ! beredd på attacker från jolie-älskare

2008-10-29 @ 08:43:38
URL: http://elisabetsofia.blogg.se/
Postat av: Annie

Jag gillar inte heller Angelina. Hon ser ut som en sån där sugfisk med sina jätteläppar.



Jag har redan köpt Saving Face. Den ligger på högen och väntar på att ses. Så snart får ni veta vad jag tycker om den. = )

2008-10-29 @ 08:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0