Min helg

Hej på er! Har ni haft det bra i helgen? Det har jag. Jag inledde min helg med sovmorgon. Det är alltid rätt. Sedan tog jag en löparrunda i det fina vädret.

Efter det begav jag mig till Söder där E och jag såg filmen som jag ju just recenserat i mitt förra inlägg. Efter det gick vi och mumsade tapas på La Cucaracha och sen blev det Roxy följt av Judys och Momma. Roxy är för övrigt ett av få ställen i stan där man alltid kan få sig en Snowball. All credit till dem. På Judys var det nåt slags tema och alla sprang runt i sjalar, burkor och.... ja, andra saker... Och vissa hade väldigt lite saker på sig... När vi kom dit höll Judy magdanslektion och senare skulle det tydligen bli burkavisning. Men vi drack bara en Alibaba eller vad det nu hette, innan vi kilade vidare.

Idag har jag varit på ett jättefint café som heter Esters te- och kaffehandel. Där finns det myyycket te och jag avnjöt först en kopp passionsfrukt till min smörgås och sedan en kopp cactus till min morotskaka. Jag blev också inspirerad av alla fina gamla plåtburkar de hade på hyllorna, så nu har jag suttit och kikat på plåtburkar på Tradera så att jag ska få lika mysigt i mitt eget kök.

Efter det blev det frisbeegolf. Det var mysigt att vara ute i höstsolen. Och jag tror faktiskt att det gick lite bättre än förra gången.  =)

Kommentarer
Postat av: Mlle Tant

Låter som en härlig helg!

Vi har också fastnat för (mer eller mindre gamla) plåtburkar, det blir verkligen mysigare med dem!

Den bästa komplimangen vi fått för vårt kök från en vän är att inte ens några andra bekantas nyrenoverade kök i maroccansk stil slog vårt kök. Det är tydligen är väldigt mysigt - "Som att komma in i en saga". :)

För mig låter det lite väl gullepluttigt.

Jag skulle nog bara säga att det är mysigt. :)

2008-10-20 @ 09:42:05
URL: http://mademoiselletant.blogspot.com
Postat av: Annie

Det låter spännande! Vad nyfiken jag blir. Har du någon bild på ditt sagokök som man kan få se? = )

2008-10-20 @ 10:42:57
Postat av: Mlle Tant

Hm.. jag ska fundera på saken. Det blir ännu en faktor som gör att min/vår anonymitet faller ännu ett steg. Du skulle iofs kunna få se en bild via epost, för så sniken är jag inte att jag inte kan bjuda på en titt till en trogen läsare :)

Bilder finns inte än, men ska jobba på saken!

2008-10-20 @ 12:42:11
URL: http://mademoiselletant.blogspot.com
Postat av: Annie

Ja, bild på e-post skulle jag bli glad för. = ) Lovar att inte komma å sno ditt kök sen. Jag respekterar att du vill behålla din anonymitet. Min egen har jag mer eller mindre givit upp numera. = )

2008-10-20 @ 12:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0