Mission failed


Idag blev jag färdig med en del saker på keramiken. Tex ett blått fat. Tror det blir fint med apelsiner i. Jag har inte bestämt än vem som ska få det eller få köpa det, men det brukar lösa sig snabbt.


Blått fat

Mina tomtar, som jag målat svarta innan jag doppade dem i den apelsinröda glasyren, för att de skulle bli mer röda än oranga, satt i hyllan och väntade när jag kom. Tyvärr visade det sig att Mission Apelsinröd hade misslyckats totalt och tomtarna var väldigt oranga.


Apelsinröd tomte åker SL-buss

Kommentarer
Postat av: Mlle Tant

hihi :) jag vet precis hur det känns när man förväntat sig något med en glasyr och så blir det något helt annat. lite jobbigt men en del av charmen ändå!

2008-10-02 @ 22:07:23
URL: http://mademoiselletant.blogspot.com
Postat av: Annie

Jaså du pysslar med keramik? = ) Jo, det är sant, det är en del av charmen. Eller... man får lära sig att tycka det i alla fall.. ; )

2008-10-02 @ 22:10:15
Postat av: olle

hmm tycker mer det ser ut som ett begagnat hubba-bubba tuggummi än en tomte.

2008-10-02 @ 22:22:02
Postat av: Annie

Egentligen ser det faktiskt mest ut som en liten eldslåga, men den där bilden var inte så bra.

2008-10-02 @ 22:37:33
Postat av: Mlle Tant

jo, eller, jag gjorde det i ett år. det ligger på hyllan under hösten men väntar på våren när jag ska hoppa på en kurs igen! :) det är så skönt att kunna släppa allt annat i tre timmar och bara banka ur ilskan på lerklumparna och sitta med små detaljer i flera timmar utan att märka att tiden går. och sen glädjen över att se hur allt blir tillslut. och sorgen när ens hjärtesak går söner i skröjugnen. åh, jag saknar det!

2008-10-03 @ 18:16:26
URL: http://mademoiselletant.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0