Vaddå spända axlar?




Det känns som om mina axlar sitter nånstans i höjd med öronen idag. När man sitter för länge framför dator blir kroppen trött och om man dessutom gör nya saker och koncentrerar sig hårt så spänner man sig lite extra utan att tänka på det.

En trevlig sak är att jag idag fick beröm för mitt arbete av min controller. Då blev jag glad. Tänk så lite en chef egentligen behöver göra för att få sina anställda på gott humör. Vore jag chef skulle jag ständigt hitta på roliga och uppmuntrande saker för mina medarbetare och berömma dem när de är duktiga. Det måste ju vara det som är det allra roligaste och viktigaste med att vara chef; att motivera andra och få dem att trivas på jobbet. Konstigt att så många chefer glömmer bort det.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Controller? Vad är detta? Låter verkligen..liksom...konrollerande.

2008-10-08 @ 21:01:08
Postat av: Annie

De flesta större företag har en controller. De tittar lite mer övergripande på företaget och ser till att alla rutiner fungerar som de ska, analyserar om företagets produkter går bra eller dåligt och varför och kollar att allt kommer med på rätt sätt i företagets rapportering.



Såhär säger Wikipedia:

Controller, eller styrekonom, är en ekonom med inriktning på verksamhetsstyrning, huvudsakligen med hjälp av ekonomiska mått. Controllerns yrkesroll varierar beroende på den aktuella organisationens behov, men innehåller ofta analys av nyckeltal, organisations-, affärs- och logistikfrågor. Controllern ses åtminstone i Sverige som en resurs för ledningen och kan sitta i ledningsgrupp eller motsvarande.

2008-10-08 @ 21:12:18
Postat av: Enii

Haha, mm man känner igen detta med bilden.

2008-10-10 @ 12:10:50
URL: http://enisaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0