Lesbisk film: topplistan

Jag har ju väldigt många filmer kvar att se, och precis som på min förra blogg tar jag väldigt gärna emot tips på bra filmer. Ikväll kom jag på idén att skapa en topplista över de filmer jag sett, där man samtidigt får några nyckelord för att se vad filmen handlar om. Vad tror ni om det? Så fyller jag på den allteftersom jag ser de olika filmerna. Såhär ser listan ut än så länge:

  1. Aimee und Jaguar (Romantisk, vacker, verklighetstrogen tysk film om judinna som blir kär i tysk officersfru)
  2. Fingersmith (Romantisk, vacker, hemsk, verklighetstrogen engelsk film efter Sarah Waters bok)
  3. Desert hearts (Romantisk, vacker film med komma-ut-problem i öknen)
  4. BOUND (Mycket spännande, sexig, blodig maffiafilm)
  5. Imagine me and you (Feelgood-film som omväxlande är riktigt bra och omväxlande lite klichéeaktig)
  6. DEBS (Romantisk, rolig, fånig, sexig, parodisk, icke-verklighetstrogen film om skurk som blir kär i motståndaragenten)
  7. My summer of love (Sorglig film om ensamma flickor som tröstar sig med varandra)
  8. But I´m a cheerleader (Helknäpp osannolik film som driver med alla fördomar om homosexuella och könsroller)
  9. Kissing Jessica Stein (Smått neurotisk kvinna fascineras av annan kvinna men är det kärlek?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0