Nu är det förkylt

Systeryster och jag var ute och gick i det jättefina höstvädret. Det var en skön promenad, men efteråt var jag helt utmattad och snurrig i huvudet. Ni vet säkert vad jag menar: det känns i hela kroppen när en sån där riktigt ruskig förkylning är på väg. Det skulle inte förvåna mig om jag blir helt däckad i morgon.


Efter min utmattande promenad bestämde jag mig för att hålla mig till soffan resten av dagen. Först läste jag Nina Hemmingssons serieböcker "HJÄLP" och "Jag är din flickvän nu" som jag fått låna av H. De är verkligen jättebra och jag låg och småfnittrade för mig själv i soffan.


Sedan ritade jag lite. Utanför mitt fönster satt en tjej i solen och ritade hon med. Jag kanske borde gått ner till henne så vi kunde ritat tillsammans. Problemet är bara att jag inte kan rita alls om någon sitter bredvid mig. Kanske har hon det likadant. Kanske är det därför hon sitter därute medan vinden drar i hennes papper.


Nu orkar jag inte rita mer heller så jag ska plocka jag fram de lebbiga filmerna jag skaffat mig från Amazon.uk och välja ut nån som känns rätt för dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0