Operation icke bli förkyld

Igår kände jag att jag hade ont i halsen och fick lite lätt panik, för jag har verkligen inte tid att ligga hemma och vara förkyld. Jag skaffade mig Strepsils halstabletter på Apoteket och satt sedan och kolkade vatten och te varvat med att springa på toa resten av dagen, för jag har hört att det är viktigt att dricka mycket. Sedan hoppade jag över min joggingrunda fastän jag hade sån lust att springa. Jag hörde min gamla tränares ord ringa i öronen: "Är man lite snuvig kan man träna men har man ont i halsen, DÅ LÅTER MAN BLI!" Så jag lät bli.

Nu har jag tvingat i mig en mango, en nektarin och en passionsfrukt i min morgonfil. Och så lite te med håning till det. För mig är det en bragd att få i mig så mycket mat, för jag tycker det är väldigt svårt att äta på morgonen. Det blir väl inget badmintonspel med min nya fina racket idag heller. Jag får försöka hålla ut en vecka till. Kanske jag kan gå till keramiken och leka med lera istället. Mina bajskorvar ( läs:tomtar) väntar ju på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0