Tuschpennor och apelsinröda bajskorvar

Jag är helt kär i mina nya tuschpennor. Igår satt jag och ritade till klockan ett, då jag plötsligt insåg att jag måste upp och jobba nästa dag. Så jag gick och lade mig och drömde om tuschpennorna istället. Nu måste jag sitta på jobbet i åtta timmar innan jag får komma hem och fortsätta rita. Livet är tufft.

På keramiken satt min samling bajskorvar (tomtar) tryggt kvar i hyllan och väntade med sin lilla lapp "Annies testcrew. Mission apelsinröd". När jag hade doppat ner tomteluvorna i den apelsinröda glasyren såg de faktiskt mycket mer ut som tomtar än som bajskorvar. Det ska bli spännande att se hur de ser ut efter att de blivit brända. Min förhoppning är att de ska se mer ut som "röd" än som "apelsin", men det är alltid lite läskigt med nya glasyrer som man inte vet hur de reagerar. Men orangea tomtar kanske också är fint? = )

Jag beställde faktiskt en scanner igår också! Dustin home ska skicka den till mig med posten om några dagar. H och jag försökte hitta en scanner på stan igår, men ute i affärerna finns tydligen inga scannrar utan bara såna där allt-i-ett-maskiner som jag inte vill ha. På nätet däremot kan man hitta äkta scannrar. Bra jobbat nätet.

Kommentarer
Postat av: M

Tomtar...

Dessa underbara väsen.

Med blå, grå eller grön luva så blir det en liten vätte..

Och dom är kanon på att skydda oss tossiga människor =)

Tack för trevlig läsning.

2008-09-28 @ 21:51:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0