GROW!

Jag gick förbi min garderob när någon plötsligt skrek: " GROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOWWWWWW!" därinifrån. Jag hoppade fem meter upp i luften av skräck. (Och då har jag ändå bara tre meter i takhöjd så ni kan ju tänka er hur ont det gjorde.)

Det visade sig dock att det inte var någon inne i garderoben utan att det var min granne som börjat sjunga hårdrock som hördes genom ventilen. Jag har tidigare beklagat mig över grannens skapande av klubbmusik. Det var ingenting mot hårdrocken. Nu vrålar han så det är alldeles obehagligt. Det ska nog vara hårdrock men det låter mer som Scooby Doo. "I´M A DELICATE FLOWER! I`M A DELICATE FLOWER! RUN AND DIE! RUN AND DIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!"

Nu sjunger han upp. Han sjunger skalor. Falskt. Det låter ungefär som när man går förbi berg- och dalbanan på Gröna Lund. Ah, nu börjar han med Run and die igen. Härligt. Den gamla dängan.

Kan någon från Idol-Juryn komma hit och upplysa honom om att han faktiskt inte kan sjunga? Och Robert Aschberg kanske kan titta förbi också och meddela honom att man kan skaffa en studio istället för att störa sina grannar jämt.

Jag undrar om jag vågar gå och ringa på och höra om han är okej. Typ:
"Jag hörde såna hemska skrik så jag blev orolig. Har du förresten hund?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0