Haunted by Mary

Jag satt på mitt jobb och undrade varför jag hade två inbetalningar men bara en faktura. Någon som hette Mary Smith hade betalat samma faktura två gånger. Hon hade hyrt ett av Företagets fritidshus i fjällen och tydligen tyckt att vistelsen varit värd det dubbla priset. Jag får väl leta rätt på henne och fråga om hon vill ha tillbaka sina pengar eller om jag ska sätta in dem på bonuskonto för duktiga Anniesar, tänkte jag. Längre hann jag inte, för då kom Soffan och påminde mig om att det var dags för lunch.

Vi gick i den härliga vårsolens glans, över en bro över mörka vatten och genom eld och vatten, över land och hav bort till den indiska restaurangen där vi beställde Chicken Tikka Masala. Då fick servitören syn på mitt passerkort till Företaget.
"Wait!", sa han. Sedan kom han springande med ett till passerkort till Företaget. "Take this with you". Jag tog emot passerkortet.
"Det är HON!", utropade jag.
"Vem då? Vem då?", undrade Soffan.
"Mary Smith!" Ja, mycket riktigt. Där var hon, Mary Smith. Hon log glatt mot mig från passerkortet. Det är mystiskt när sånt där händer. Det jobbar ju ändå rätt många tusen människor på mitt företag. Efter lunchen frågade jag i receptionen vilken våning jag kunde hitta Mary på och så gick jag dit på en gång.
"Nejmen, mitt passerkort. Det tappade jag ju för ett halvår sen", sa Mary. Hon sa också att det vore trevligt att få tillbaka sina pengar för det dubbelbetalda fritidshuset så det blev ingen bonus för Annie. Hallå, vad hände med hittelön?

Kommentarer
Postat av: Mlle T

Bästa (vår)sångsmedleyt jag hört på länge! :)

Du kanske skulle ha gått ner på knä och sjungit ett fint vårmedley för Mary så hade du fått henne på fall "bort allt vad oro gör, bort från stadens gråa hus vi glatt vår kooO hur härligt majsol ler ur tåren.."

Annie måste lära sig att se tecknen när de kommer sådär. Jag menar: kan det bli tydligare?!

2009-04-08 @ 11:28:58
Postat av: Annie

Är du full kvinna?

2009-04-08 @ 15:11:02
Postat av: Tant

pfss.. värst vad vi blev tråkiga här då ;)

2009-04-08 @ 20:43:16
Postat av: Annie

= )

2009-04-08 @ 20:45:06
Postat av: Siquidem

Håller med om att det var ett förträffligt sångmedley! För övrigt - ja, vad hände med hittelönen? :)



Chikken Tikka Masala, för bövelen, kvinna! Nu blev jag hungrig!

2009-04-09 @ 19:52:36
URL: http://siquidem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0