Nu är jag moster

Igår kom Lukas till världen. G säger att han liknar henne. Det ska bli spännande att se. Jag undrar vad man egentligen gör som moster? Är det lite som att vara mormor, att man gör de roliga sakerna med barnen en stund och sen när de blir trötta och skriker eller ska bytas blöjor på så lämnar man tillbaka dem till föräldrarna? Hoppas det. =)

Men jag får vänta ett tag med att hälsa på Lukas, för i morgon bär det ut i skärgården. Där ska jag ta långa sovmorgnar, mumsa i mig Momsens mat (såg ni vad många m?) och sitta på verandan och sola och sen när jag kommer hem till Stockholm igen ska jag inte ha tillstymmelsen till förkylning kvar. That´s the plan.

Kommentarer
Postat av: Siquidem

Vet inte heller vad man gör som moster, men det scenario du målar upp låter onekligen trevligt och praktiskt! Hoppas förkylningen går över snart!

2009-04-09 @ 19:55:56
URL: http://siquidem.blogspot.com
Postat av: Annie

Tack för det. Den är i alla fall mycket bättre nu. =)

2009-04-13 @ 15:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0