Vad är en passus?

Annie säger:  Vad är en passus?

K säger:  Pungråtta?

Annie säger:  Hihihiiiiiiiiiiiiii!

K säger:  Ingen aning. I vilket sammanhang?

Annie säger:  "Saken var den att en sådan passus fanns efter det att ett årsmöte beslutat att tydliggöra detta i ordningsreglerna, men passusen togs bort när förbudsskylten kom upp."

K säger: Det borde du ju veta.

Annie säger:  Hihi, pungråtta..

K säger:  Haha.

K säger:  Ställe, avsnitt, stycke, parti, passage, punkt, underavdelning

Annie säger: Ok. Varför kan folk inte skriva som folk?

K säger: Jag bara skojade med pungråttan.

Annie säger:  Ja, det vet jag väl. Och det var roligt. Därför skrattar jag. 

K säger: Det finns en del som använder synonymordboken för flitigt.

Annie säger:  Ja, fast han som skrev det pratar som nån ur en film från femtiotalet.

 K säger:  Vad snackar du om nu?

Annie säger:  Han som skrev den där meningen med possum.

K säger: Possum är pungråtta

Annie säger: Ja, jag VET att possum är pungråtta. Det var därför jag skrev det. My god, kvinna! =)   Jag försökte vara ROLIG tillbaka!

K säger:  Menar du att han skrev ett passus om possum?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0