Vem vill du sitta bredvid på flyget?

Jag läste en artikel om en undersökning där man kollat vilken svensk kändis folk helst skulle sitta bredvid under en flygresa. Här är resultatet.

Kvinnorna vill sitta bredvid:
1. Stina Lundberg Dabrowski
2. Mikael Persbrandt
3. Björn Gustavsson

Männen vill sitta bredvid:
1. Susanna Kallur
2. Prinsessan Madeleine
3. Fredrik Reinfeldt.

Är inte folk lite konstiga? Mikael Persbrandt vill man väl inte sitta bredvid heller. Han verkar farlig. Och Fredrik Reinfeldt? Nej, tråkigt. Och Madeleine verkar väl inte vara den mest konversationssugna människan man kan tänka sig.

Susanna Kallur och Stina skulle jag absolut kunna tänka mig att sitta bredvid. Om man nu antar att konversation ingår i resan, vilket det väl oftast inte gör när man sitter bredvid en främling, i alla fall inte i Sverige.

Såhär sa Stina om utnämningen:
"Jag är glatt överraskad, minst sagt. Jag tror dock inte att jag alltid är en så kul person att ha som medpassagerare. Antingen jobbar jag eller så sover jag mest."
Men hon får väl skärpa till sig nu när hon har ett rykte att leva upp till! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0