Just another manic monday

...I wish it was sunday. Eller kanske saturday. Eller varför inte friday night så att jag skulle ha hela helgen framför mig. Hej på er. Ursäkta att jag varit så frånvarande.

Den förra veckan var en låååång vecka. Jag är helt säker på att det gick minst 20 dagar utan helg emellan.

Men sen blev det helg till slut i alla fall, och en fin sån. K och jag turistade lite i Gamla Stan på lördagen. Det var vi och tyskarna som var där. På söndagen var jag på Solstugan för första gången på säsongen. Tyvärr var det nog sista gången också för jag upptäckte att de stänger nästa helg. Hjälp. Vart tog sommaren vägen? Det var nästan lite kallt ute idag också. Suck.

Hur fungerar det egentligen? Ska man efter semestern komma tillbaka utvilad och motiverad till jobbet? I så fall har det inte fungerat för mig. Kan jag reklamera min semester? Inte för att det har varit något direkt fel på själva semestern. Den har bara inte gjort mig sugen på att jobba utan snarare på att ha mer semester.

Vet ni vad? Jag har kikat lite på kurser man kan gå om man vill bli copywriter. De är satans dyra och finns bara på såna där privata skolor. Undrar varför. Varför kan man inte gå på universitetet och läsa till copywriter? Det finns ju en sån otrolig massa helskumma kurser att välja mellan där annars. Typ "Antikens genusperspektiv med inriktning på feminismens roll inom prostitutionsområdet". Varför har de hoppat över ett så pass vanligt yrke som copywriter? Jag ska försöka leta lite kurser inom kommunikation/information också. Något bra som inte kostar 200 000 kr måste det väl finnas. Kanske jag kan hitta nån liten trevlig "prova på kurs" för att ta reda på vad jag egentligen vill göra.

På söndag är det Tjejmilen. Det har inte blivit mycket sprunget. Varför? Tja, det har varit förkylning, mensvärk, tidsbrist... Men kanske att jag hinner prova på att springa en mil i morgon eller i övermorgon. Det kan ju vara bra att veta om jag kommer orka runt hela loppet...

Om vi nu ska vara lite positiva också vill jag nämna en bra sak som är att det öppnats en ICA Maxi här intill. Idag har jag och Systeryster gått runt där i säkert en timme och valt och vrakat bland all mat och alla kuliga saker. Jag har också besökt Fru Rehabtränare. Hon kör hårt med mig. "Sitt! Ligg!", säger hon och man får göra situps på stora gummibollar och dra gummiband runt fötterna och hålla vikter i händerna tills man är som spaghetti i armar och ben. Man känner sig nästan som en hund ibland. Men jag har lärt mig att respektera tränare som vet vad de gör. Och det vet Fru Rehabtränare.

Nej hörrni, nu är det dags att slagga bingen. Godnatt därute. Var ni än är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0