Roliga skadeanmälningar

Jag fick ett sånt däringa skicka-vidare-mail som var himla kul. Det handlade om utdrag ur autentsika skadeanmälningar från försäkringsbolagens register. Här är mina favoriter:

"Han var överallt på vägen. Jag fick väja flera gånger innan jag krockade med honom."

"Jag hade köpt plantor hela dagen. När jag närmade mig en korsning dök plötsligt en häck upp och skymde sikten så att jag inte såg den andra bilen."

"Jag hade kört bil i 40 år när jag plötsligt somnade bakom ratten."

"Jag föll i vägbanan. Min man fortsatte med sin moped och körde sedan i diket. Om jag fick hjälp eller om jag reste mig själv minns jag inte, men när min man kom tillbaka och fick se att jag överlevt blev chocken för svår för honom så han föll ner avsvimmad."

"Jag var helt säker på att gamlingen inte skulle hinna över vägen då jag körde på honom."

"Fotgängaren sprang hit och dit över vägen, så jag körde på honom."

"Jag såg en långsam äldre gentleman med sorgsna ögon som studsade över taket på min bil."

"Jag körde över en karl. Han erkände att felet var hans för han hade blivit överkörd förut."

"Jag stannade vid övergångsstället då motparten körde mig i stjärten utan min tillåtelse."

"Min fru har stortvätt på tisdagarna och när jag återvände hem på kvällen fick jag vidrutan och två tänder utslagna."

"Den döde kom cyklande från vänster."

"Motparten försökte hinna före. Det gick inte."

"När jag skulle köra hem råkade jag åka in på fel gård och kolliderade med ett träd som jag inte har på min tomt."

"Ett hjul åkte i diket, min fot hoppade från fotbromsen till gaspedalen, for ut över vägen till andra sidan och hamnade mot en trädstam."

"Jag körde på en lyktstolpe som jag inte blivit varse, eftersom den skymdes av några karlar."

"Då min fru backade ur garaget stötte hon mot porte, körde på vår sons cykel, körde in på gräsmattan och rev upp rosorna. Sedan miste hon herraväldet över bilen."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0