Annie hissar å dissar kvällens bidrag i Melodifestivalen

Agnes- Love love love: Proffsigt producerat och Agnes sjunger ju bra. Den kan få gå vidare till Globen tycker jag.

Star pilots -Higher: Jaha, de har tagit den gamla dängan "Waiting for a star to fall" och bytt ut texten. Så orginellt.

Susanne Alfvengren- Du är älskad där du går: Nej! Hon sjunger inte på gotländska! Nu försvann ju halva charmen! Okej, den här melodin var väl söt, men vad sorglig och full av moll den känns. Undrar om det kan passa in i Melodifestivalfesten. Undrar förresten om Petra Mede vågar göra narr av en så seriös person som Susanne? Hon brukar ju göra narr av alla artisterna annars. Men det skulle ju aldrig gå vägen. Hoppas Susanne ger henne en örfil i så fall. DET vore roligt. = ) Varför ska Petra Mede förresten hålla på att säga taskiga saker om alla? Jag skäms ju bara. Kristian Luuk, kom tillbaka..

Anna Sahlene och Maria Haukaas Storeng - Killing me tenderly:  Vaddå, "killing med softly" heter det väl? Fast Killing me softly är väldigt mycket bättre än den här låten, även om jag gillar Maria Haukaas Storeng. Jag får nynna på hennes bidrag från förra året istället.

Thorleifs - Sweet Kissin in the moonlight: Usch, vad mycket dansband och vad mycket gubbar. Och så en svensk text med en engelsk refräng. Hur tänkte ni där? Saxofonkompet liknar lite det i Dag efter Dag med Chips, fast sämre. Och melodin verkar ni ha tappat nånstans på vägen. Gå tillbaka och hämta den och stå över två slag.

Sarah Dawn Finer - Moving on: Hoppas hon kommer ha de där ringarna som är större än hennes öron. Hrm, nej seriöst nurå... Jag tyckte inte den här låten var så jätterolig. Fast det är ju roligt att hon sjunger "I´m moving on to a brighter dawn" för hon heter ju Dawn. En brighter Dawn liksom. Haha. Eh...

Next 3 - Esta Noche: Oh, spanska! Som jag just håller på att lära mig, så passande.. Fast de har gjort en Thorleif och blandat in lite svenska också. Det här var lite annorlunda ju: en modern danslåt. Rätt snyggt gjord också. Det har vi inte haft i melodifestivalen förut. Det här kompet låter väldigt bekant också. Det är något jag brukar höra när jag är ute och dansar. Det ska bli roligt att se om någon röstar på den här typen av musik i Melodifestivalen. Det är mycket långt ifrån en traditionell schlager.

Malena Ernman - La voix: En sån blandning på artisterna ikväll! Nu kommer en operasångerska också! Hon har gjort en danslåt med en vanlig vers och en operarefräng. Lite kul faktiskt! Och hon sjunger ju vackert. Hon verkar också ha koll på kvällens tema att blanda språk och har valt engelska och franska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0