Cuando?

Nu har jag varit på lektion nr 2 i spanska. Idag utkristalliserades vilka i klassen som var samhällsvetare och vilka som var naturvetare. Vi började nämligen med siffror idag och för att lära oss dessa fick vi även veta hur man sa "plus" och "minus". Sedan ville läraren att vi skulle fråga varandra tex "Hur mycket är 3+2?" och sen skicka frågan till en kamrat. Samhällsvetarna antog att denna övning var för att lära oss själva fraserna samt namnen på siffrorna och valde därför mycket enkla frågor. Naturvetarna däremot frågade vad 52-45-67 var. Hallå, det var inte mattelektion jag ville gå på...

Kommentarer
Postat av: Siquidem

Men, vilka töntar/maricónes! :)

2009-02-17 @ 23:39:54
URL: http://siquidem.blogspot.com
Postat av: Annie

Nejmen! Kan alla spanska utom jag? =)

2009-02-18 @ 16:45:16
Postat av: Siquidem

Undervisade i engelska på högstadium i Galicien för fem år sedan. EU-utbyte. Hade inte fattat att de pratar gallego i Galicien. Gick ganska halvbra på slutet. :)

2009-02-20 @ 23:01:28
URL: http://siquidem.blogspot.com
Postat av: Annie

De kanske pratar gallimatias?



I know the feeling. Jag trodde jag skulle åka ner till Österrike för att prata tyska, men i området Pinzgau som jag åkte till pratar folk dialekten pizgauerisch och jag förstod inte ett jota av vad de sa. =)

2009-02-22 @ 20:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0