Äntligen

Jag tror aldrig att jag någonsin längtat så mycket efter helgen. Efter allt bokslutsjobb med övertid varje kväll och jobb till och med på helgen och därtill all nervositet, spänning och osäkerhet längtar jag bara efter att få vila, äta, sova och träna. För man hinner inte med de där sakerna när man bara sitter och jobbar hela tiden. Man får äta färdigmat och gå hem på kvällen när gymmet stängt för längesen och sen gå upp tidigt nästa morgon och jobba igen. Men nu är rapporteringen klar i alla fall. Nu kommer läskiga revisorer och ska granska allt man gjort, men jag hoppas de är snälla mot mig.

Idag gick jag hem redan klockan fem. Jag kände mig så glad. Först gick jag till gymmet och fick äntligen röra mig lite och sen handlade jag råvaror och lagade en alldeles riktig middag. Nu ser jag på när Laila rular i Let´s dance och dricker te och äter sorbet och melon. I morgon blir det sovmorgon. C´est bon, la vie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0