En träningspartner till!


Tusan, vad bra! Jag hade redan bestämt mig för att springa Tjejmilen i augusti och idag kom en kollega på jobbet och frågade om jag inte ville springa Tjejmilen och träna tillsammans med henne. Det är ju helt perfekt att få lite extra draghjälp, även om jag faktiskt varit rätt duktig på att gå och träna på gymmet den senaste tiden. Förra veckan hann jag med hela fem träningspass: fyra på gymmet och en gång simning. Det kändes bra. Man känner sig så stark och frisk när man hinner träna. Mycket är det tack vare min syster, som också börjat träna på samma gym som jag. Träningspartners är bra grejor!


Nu börjar tyvärr en riktigt stressig tid på jobbet, så jag hoppas jag hinner med träningen. Den första april har jag och kollegan bokat in vårt första löppass på lunchen så till dess kommer jag nog mest springa på löpbandet. Att springa ute på vintern tycker jag nämligen inte är ett dugg skönt. I alla fall inte när det är minusgrader så att man drar i sig en massa otäck kall luft som gör ont i halsen. Nej, varmt å gött ska det vara ute när man springer. = )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0