Mitt hår är borta!

Som jag nämnde tidigare klippte jag mig i fredags. Jag klippte mig precis innan jag gick ut så jag hann inte tänka så mycket på det just då. Det var egentligen när jag vaknade på morgonen... eller morgonen förresten, det var väl vid tolvtiden... och jag hade satt mig upp i sängen och undrat var jag var, konstaterat att jag befann mig hemma i min säng, förskräckt mig över att jag var försenad till jobbet, insett att det var helg och att jag inte alls behövde gå till jobbet.. ja, det var då jag tassade ut i badrummet och såg mig i badrumsspegeln och förskräckt utbrast: Aaaaaaaaaah, mitt hår är borta! Mitt hår hade även fått en ny färg. Efter några sekunder mindes jag att jag nog hade sett ut sådär redan igår.

Mitt hår är mycket mörkt, nästan svart, så när jag tog ett bad blev vattnet alldeles brunt. Det var inte helt behagligt så jag tappade ut vattnet igen och sen tog jag en av mina finaste vita handdukar och torkade håret med.... Ja, jag säger ju att jag inte var helt vaken denna morgon...  Sedan svor jag lite över att min fina vita handduk blivit brun och gick ut i köket och gjorde ett stort glas te. När jag ställde teglaset på köksbordet insåg jag att det redan stod ett glas varmt te på bordet. Jag hade alltså redan gjort ett glas te, bara fem minuter tidigare. Jag funderar nu på två alternativ:
A) Aldrig gå ut mera
B) Inte gå upp ur sängen dagen efter jag varit ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0