Moster Annie

Jag var lite orolig för min lilla peruanska vän G, som åkte iväg till Peru fastän hon är sjuk i struma, inte har sovit mer än en halvtimme per dygn i fyra månader och har min lilla sobrino (systerson) i magen. Ja, G är ju inte min syster, men jag har blivit lovad den hedervärda titeln "tia", alltså "moster" till den lilla babyn. Det känns riktigt fint. Jag får se till att nästa kurs jag tar blir en spanskakurs så jag kan prata med honom sen. För några dagar sedan åkte G och sobrino iväg i de mjukismammakläder jag handlat åt dem på H&M Mama (Jag var definitivt den smalaste av alla kvinnorna som provade kläder där...) fastän doktorn varnat G och sagt att om något går fel under den jättelånga flygresan så finns där ingen klinik uppe i himlen som kan rädda henne. Men allt gick bra och nu är de framme. Fick ett mail av G som var jätteglad att vara där hos sin familj. Nu känner jag mig också glad och lättad. Hoppas du kommer kunna sova där nu också, G.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0